W Internecie tworzonych jest dużo stron traktujących o szeroko pojmowanej medycynie. W ten sposób klientów zdobywają prywatne kliniki a także gabinety lekarskie. Pośród tego rodzaju stron, znajdziemy także mnóstwo blogów i serwisów informacyjnych, publikujące ciekawostki medyczne i cenne porady. Łatwo zauważyć, że temat ten jest chętnie poruszany. Jednak samo stworzenie portalu traktującej o medycynie nie zapewni nam popularności. Konieczne jest jeszcze dotarcie do użytkowników. Aby tego dokonać, niezbędne są pewne działania promocyjne.
Od razu nasuwa się podstawowe pytanie. Jak zdobyć czytelników? Mamy ku temu wiele możliwości. Niezłym wyborem są tematyczne katalogi stron. Umieszcza się tam adresy stron internetowych wraz z opisem tego, co znajduje się na wskazanej witrynie www. Ich działanie może przypominać swego rodzaju informator medyczny, który gromadzi dużo przydatnych źródeł w jednym miejscu. W katalogach stron o tematyce medycznej ogłaszają się nie tylko prywatne kliniki czy lekarze prowadzący indywidualną praktykę. Znajdziemy tam także reklamy aptek oraz sklepów ze sprzętem rehabilitacyjnym.
Skuteczną metodą promocji strony, mogą być artykuły medyczne. Powinno się je umieszczać na branżowych blogach lub w serwisach dziennikarstwa obywatelskiego. Teksty tego rodzaju muszą spełnić wiele warunków. Powinny być w pełni unikalne oraz bardzo ciekawe. Treść powinna być także użyteczna. Większość internautów nie ma pojęcia o medycynie, dlatego zbyt specjalistyczne słownictwo mogą zniechęcić do czytania.
Artykuły tego rodzaju, muszą być popierane solidnymi źródłami. Wiadomości wyssane z palca zostaną szybko zweryfikowane, a a nasza strona narazi się na pośmiewisko. Ponadto, jeśli nasze artykuły będą wiarygodne, to zyskamy markę w sieci a internauci sami będą umieszczać odnośniki do naszych stron, przez co znacznie podniesie się liczba odwiedzających naszą stronę internetową.